Vragen opleiding & cursus administratief

Aanmelding, bevestiging, betaling, voorwaarden
Over Nederlof CentrumContact

Is Nederlof Centrum een erkend onderwijs instituut?

Ja, wij zijn geregistreerd als een instituut voor (beroeps)onderwijs door het CRKBO en de opleidingen zijn geaccrediteerd door de KTNO. (En daarnaast lid van Reiki Ryoho en de Reiki Alliance)

Wat is de procedure vanaf de aanmelding?

Bevestiging
Na je aanmelding ontvang je binnen 2 werkdagen een bevestiging via e-mail. Deze bevestiging wordt als PDF-document toegestuurd en geldt juridisch als de officiële versie.​

Aanbetaling
Voor eendaagse of tweedaagse cursussen, zoals Reiki en Shin-Do, is geen aanbetaling vereist. Voor meerdaagse opleidingen zoals Aurahealing, Reiki Practitioner of -Master en Meditatieleraar is er wel een aanbetaling nodig. Dit verzekert je van een plek bij het Nederlofcentrum.

Aanbetaling in Termijnen
Als de start van de opleiding nog ver in de toekomst ligt of als je tijdelijk financiële beperkingen hebt, kun je de aanbetaling vaak in termijnen voldoen. Afhankelijk van de tijd tot aanvang kan de aanbetaling worden gespreid in 2 of 3 termijnen. Dit wordt vooraf in overleg per e-mail afgesproken en intern vastgelegd.

Betalingen
Na de aanbetaling blijft er een restbedrag over, dat je op verschillende manieren kunt voldoen:
– De aanbetaling wordt gedaan na ontvangst van de bevestiging.
– Het resterende bedrag betaal je als volgt:
– Per lesjaar: 30 dagen voor de start van het lesjaar.
– In één keer: 30 dagen voor de start van de eerste les.
– In maandelijkse termijnen (afhankelijk van de opleiding, met een administratieve toeslag van €5 per maand).
– Alle betalingen in termijnen dienen voor de laatste les volledig voldaan te zijn.

Betaalwijze
Voor korte cursussen kan de betaling contant op de eerste cursusdag plaatsvinden of vooraf via een factuur. Bij opleidingen geschiedt de betaling, zowel de aanbetaling als eventuele overige betalingen, standaard via bankoverschrijving.

Hoe kan ik u bereiken, als geinteresseerde of als student?

Je kunt contact met ons opnemen via het meldingsformulier op onze website of door een e-mail te sturen naar kantoor@nederlofcentrum.nl. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Als je een voicemail achterlaat, bellen we je binnen twee werkdagen terug.

Kan ik een cursus of opleiding voor aanvang verplaatsen of annuleren?

Ja, voor aanvang kan je een cursus of opleiding verplaatsen of annuleren. Afhankelijk van het aantal dagen tussen de verplaatsing en de aanvangsdatum zijn de kosten heel laag (5% van het lesgeld bij verplaatsen, met een minimum van de aanbetaling of 50,- bij een cursus) tot een hoger percentage. Hoe eerder je bent, hoe lager de kosten.

Kan ik lesdagen tussentijds verplaatsen?

Tussentijds verplaatsen van een of meerdere lesdagen:

  • Een cursus of opleiding (geheel of deels) tussentijds verplaatsen is niet mogelijk. Dat is omdat er sprake is van contactonderwijs met een maximum aantal deelnemers waarbij er echt een plek gereserveerd is voor de student. Die plek kan na aanvang niet meer vergeven worden aan een andere student. Feitelijk zou het neerkomen op een annulering van de cursus of opleiding en het opnieuw inschrijven voor een nieuwe startdatum. 
  • Bij calamiteiten waarbij de student een deel van de opleiding moet missen kan de student een aanvraag indienen voor het volgen van een aantal lessen in een andere jaargang (groep) van een cursus of opleiding. Honorering hiervan is afhankelijk van de coulance van Nederlof Centrum en de beschikbaarheid van een andere jaargang en van voldoende plek. Hoe meer lesdagen je al gevolgd hebt (dus minder lessen in een andere groep) hoe meer kans dat het kan.
  • De kosten van het tussentijds verplaatsen van lesdagen zijn gebaseerd op een percentage van het lesgeld van het betreffende lesjaar en eventuele extra kosten van een nieuwe gewijzigde syllabus en dergelijke. 
  • Of je nu één lesdag of bijna alle lessen niet kunt bijwonen en wilt volgen in een andere groep, het is in principe wel de bedoeling dat de betaling gewoon doorloopt in het oorspronkelijke betalingsschema (lessen verplaatsen geeft geen uitstel).
  • Nederlof Centrum bepaalt je verder gaat op basis van de oude inschrijving en oude nota met alleen overzicht van verplaatsen lessen, of dat het nodig of beter is om alles opnieuw te sturen.
  • Bij een deel van de lessen volgen in een andere jaargang / groep is het niet altijd mogelijk de digitale lessen die bij de opleiding horen te bewaren. Soms moet je dan ook daarin overnieuw beginnen.
  • Als er geen mogelijkheid is om de student de lessen later te laten volgen, bijvoorbeeld omdat de opleiding vol is of diezelfde opleiding niet nog eens gegeven wordt, kan er helaas geen gebruik worden gemaakt van onze coulance regeling en is er sprake van annulering met de bijbehorende annuleringskosten.

Wat zijn de opstartkosten waar de annuleringskosten op zijn gebaseerd?

Het lesgeld van een cursus of opleiding bestaat staat uit

  • Opstartkosten (kosten gemaakt tot en met het startmoment van les 1)
  • Kosten gedurende de opleiding (van les 1 tot en met de afronding)
  • Overhead (bedrijfs)kosten van het onderwijscentrum
  • Naservice na afronding van cursus of opleiding

Opstartkosten bestaat onder andere uit

  • Administratiekosten
  • Administratieve verwerking inschrijving
  • IT kosten
  • Marketing kosten
  • Personeel / ZZP kosten
  • Huur trainingslocatie
  • Toezending en afhandeling door student in te sturen documenten incl. de overeenkomst
  • Afnemen intaketoets en/of intakegesprek
  • Planning en samenstellen groepsroosters
  • Werving en planning docenten
  • Specifieke voorlichting cq informatievoorziening
  • Verspreiding informatiemateriaal
  • Opzetten studentendossier
  • Opzetten en inrichten online leeromgeving
  • Voorbereiding en uitvoering introductie / open dag
  • Gerelateerde uitgaven als porto, online licentiekosten en info materiaal
  • Interne beoordeling inschrijving (niveau, vooropleiding)
  • Licentiekosten verschuldigd per student (telling op 1e lesdag)

Van elke cursus en opleiding hebben we een overzicht van de opstartkosten. Hier staan enkele ter inzage om je een idee te geven.

 Bijkomende kosten bestaan onder uit

  • Accreditatie kosten
  • Beroepsorganisaties
  • Verzekering studenten. per student
  • Vaste licentiekosten
  • Schrijven en bijwerken van lesmateriaal

Tijdens de cursus of opleiding

  • Syllabus en/of map
  • Certificering
  • Kosten verzorging student tijdens opleiding (thee, koekjes, wierook, etc)
  • Opleiding: Kosten rondom afronding (cadeau, drankje, koekjes etc)
  • Draaiende houden van kantoor (noodzakelijk voor functioneren onderwijscentrum)

Naservice

  • Tijd / beschikbaarheid voor vragen van studenten
  • Informatieverstrekking / akkoord aan beroepsorganisaties

Een overzicht van deze kosten (van de door jou gevolgde cursus of opleiding) is op aanvraag beschikbaar, voor meditator, jurist e.d.

Zijn de cursussen of opleidingen aftrekbaar van de inkomsten- of loonbelasting?

Een groot aantal cursussen en opleidingen, eigenlijk alle die tot een beroep leiden, zijn aftrekbaar, juist door onze erkenning. (CRKBO register)

Voor meer details: zie in hetzelfde menu onder ‘aftrekbaarheid’. Die details worden regelmatig bijgewerkt.

Hoe werkt Nederlof Centrum qua betalingen?

Het Nederlof Centrum heeft gelukkig heel duidelijke algemene voorwaarden. Onprettige onenigheid over nota’s komt dan ook gelukkig zelden voor.

Hoe werkt het:

  1. De meeste kortdurende cursussen worden pas voldaan per kas op de 1e cursusdag of vooraf per nota.
  2. Bij opleidingen e.d. ontvang je een nota. Daar staat een betalingstermijn op, bijvoorbeeld 14 dagen.
  3. Het kan een keer gebeuren dat je vergeet deze te betalen. Je ontvangt na 30 dagen een 1e herinnering.
  4. De nota is 14 dagen later nog niet voldaan. Je ontvangt nu een wat strengere 2e herinnering.
  5. De nota is 14 dagen later nog niet voldaan. Je ontvangt een (3e) waarschuwing waarin we aangeven dat het na 2 weken helaas naar een incassobureau gaat. Dat vinden we niet prettig. In dit bericht wordt ook aangegeven dat dit kosten met zich mee brengt (ook voor jou) en welke kosten dat zijn.
  6. Twee weken daarna gaat het daadwerkelijk naar het incassobureau. Vanaf dat moment is de correspondentie ook met hen.

Kosten:
Sinds 1 juli 2012 is er een bepaalde kosten structuur.
De incassokosten bedragen 15 procent van de schuld tot 2500 euro, met een minimum bedrag van 40 euro. Over de volgende 2500 euro geldt 10 procent. (daarboven andere % maar die vallen buiten de uitleg)

Voorbeelden:
De incassokosten van een schuld van 100 euro bedragen: 40 euro, over een schuld van 500 euro: 75 euro en over een bedrag van 1000 euro, max. 150 euro, over 3200 euro max. € 445,- (alles is excl. btw)

Daarbovenop mogen incassobureaus géén extra kosten meer stapelen.
Administratiekosten, aanmaningskosten, herinneringskosten, buitengerechtelijke kosten e.d. mogen niet meer extra of apart berekend worden.

Let op 1:
Rente wordt wel apart berekend, en deze telt bij een nota ouder dan een jaar ook mee bij de berekening van de incassokosten.

Let op 2:
Als de wanbetaling voortduurt en er een rechter aan te pas komt worden die kosten wel volledig extra berekend aan de student, dus bovenop de hier genoemde percentages en maximum kosten.

Meer informatie: www.ondernemersplein.nl

Zijn de opleidingen inclusief of exclusief btw?

De cursustarieven zijn incl. btw (er komt niets bij) en alle beroepsopleidingen zijn geheel vrijgesteld van btw.

Kan iemand anders de opleiding betalen?

Het komt voor dat je niet zelf de persoon bent die de nota gaat betalen.

Soms wil je graag een nota op naam van je eigen bedrijf, of is het de bedoeling dat de nota naar je werkgever gaat of een bepaalde instantie.

Op verzoek kan de nota ook op naam van een bedrijf worden gezet.

We hebben dan nodig:

  • tenaamstelling bedrijf of instantie
  • adres, postcode en plaats
  • land
  • Eventueel referentie voor bedrijf of organisatie, vaak verwijzing naar werknemers nr of dossier.

De voorwaarden qua betaling, aanbetaling e.d. blijven verder gewoon hetzelfde.

Heeft het Nederlof Centrum een overeenkomst met het UWV?

Wij hebben jarenlang een overeenkomst gehad met het UWV. In voorjaar 2020 heeft Nederlof Centrum besloten deze overeenkomst niet meer te verlengen. De werk- en denkwijze van het UWV staat zo ver af van de maatschappij en de realiteit, dat hun werkwijze letterlijk ‘onwerkbaar’ is. We vinden het jammer voor de betrokkenen die op deze manier een opleiding hadden willen volgen, maar we voelden dat we hier geen keuze in hadden. 

 

Ik moet een aanbetaling doen, terwijl de opleiding pas start over bijna een jaar, is dat wel veilig?

De opleidingen van het Nederlof Centrum zijn inderdaad goed bezocht. Daarom starten sommige opleidingen ook elke 6 of 8 maanden. De aanbetaling is een manier om je plek ‘vast te zetten’ en voor ons om te weten dat je serieus bent. (kan overigens ook in termijnen). Een aanbetaling is bij ons veilig. Het centrum bestaat al bijna 30 jaar en een groot deel van onze uitgaven is er pas na aanvang van de opleiding. 

Algemene voorwaarden

De Algemene voorwaarden en de verkorte algemene voorwaarden staan niet hier, maar voor de handigheid staat hier wel de link.

In het menu links kun je dan kiezen uit de algemene voorwaarden, de verkorte versie of het archief.

Klik hier

Je overzicht
Your cart is empty.

Pin It on Pinterest

X